Repository of Research and Investigative Information

Repository of Research and Investigative Information

Hormozgan University of Medical Sciences

مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران

(2016) مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران. مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی.

[img] Text
hums-dsme-v2n2p1-fa.pdf
Restricted to Registered users only

Download (410kB)

Official URL: http://dsme.hums.ac.ir/

Persian Abstract

چکيده مقدمه و هدف: عوامل متعددي از جمله سبك يادگيري مي‌تواند بر جريان يادگيري تأثير داشته باشد. سبک یادگیری شيوه‌اي است كه فراگيران در يادگيري مطالب درسي خود به ساير شيوه‌ها ترجيح مي‌دهند. ميزان استفاده از سبك‌هاي يادگيري در دانشگاه‌های مختلف در ایران، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری در ایران است. روش ها: این مطالعه در سال 1394 با مرور منابع و مقالات منتشرشده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با سبک‌های یادگیری و آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، کولب، دانشجویان پرستاری و ایران انجام گردید. یافته‌ها: بر اساس مرور مطالعات انجام‌گرفته، دانشجویان پرستاری بیشتر از سبک‌های یادگیری جذب‌کننده و همگرا استفاده می‌نمایند. در نتايج مطالعات مختلف، اشاره‌شده كه تعدادي از افراد داراي دو يا حتي تعداد بيشتری سبك يادگيری مي‌باشند. نتیجه‌گیری: در بین دانشجویان پرستاری يادگيري با استفاده از چندين سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود. با توجه به این مسئله، هماهنگ نمودن سبک‌های یادگیری فراگیران با روش‌های تدریس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در بهبود کیفیت کلاس درس و دوره‌های آموزشی مؤثر باشد.

Title

Review of learning styles in Iranian nursing students

Abstract

Introduction: Many factors such as learning styles can affect the learning process. Learning style is a way that students prefer to other ways for learning. Frequency of using learning styles varies in different countries. The purpose of this study is The present study aims to review learning styles in Iranian nursing students. Methods: This study was conducted in 2015 with reviewing local and external published and available resources as well as articles related to learning styles and searching information sites including Pubmed, Scopus, Proquest, Google Scholar, Elsevier, Iranmedex and SID. Key words were Learning styles, Kolb, Nursing student and Iran. Results: Researches conducted among nursing students showed that more learning styles are convergent and assimilating. In different studies, some students have two or more learning styles. Conclusion: This study showed that more learning styles were seen in nursing students, especialy convergent and assimilating ones . Given that fact the coordination of learning styles and teaching methods is a way to improve quality of training.

Item Type: Article
Keywords: Key words: Iran, Kolb, Learning Styles, Nursing Student
Persian Keywords: کلیدواژه‌ها: ایران، کولب، سبک‌های یادگیری، دانشجوی پرستاری
Subjects: medical education
Divisions: Research Vice-Chancellor Department > Journal of Development Strategies in Medical Education
Depositing User: مجله راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی
URI: http://eprints.hums.ac.ir/id/eprint/851

Actions (login required)

View Item View Item