Repository of Research and Investigative Information

Repository of Research and Investigative Information

Hormozgan University of Medical Sciences

Thesis #6063

[error in script] (2018) بررسی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مجتمع اموزشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس در نیم سال اول 1397. پایان نامه مقطع Doctoral.

[img] Image
Capture1769.JPG
Restricted to Repository staff only

Download (109kB)

Abstract

مقدمه : رضايتمندي بيماران، يكي از مشخصه هاي اثربخشي خدمات بيمارستان محسوب ميشود. لازمه دستيابي به رضايتمندي بيماران، رعايت حقوق بيماران است.امروزه، علي رغم تلا شهاي پزشكان و كاركنان بخش بهداشت و درمان و وجود امكانات وسيع، ميزان نارضايتي و شكايت بيماران رو به افزايش نهاده است.این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایتمندی بیماران بستری شده در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان بندرعباس در سال 1397 از خدمات ارائه شده انجام شد .روش تحقیق : مطالعه انجام شده یک مطالعه مقطعی توصیفی جهت بررسی میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مجتمع اموزشی درمانی پیامبر اعظم(ص) در نیم سال اول 1397 میباشد. روش تعیین حجم نمونه به صورت طبقه ای تصادفی با حجم متناسب بوده بدین صورت که هر بخش بیمارستان یک طبقه در نظر گرفته شده و از هر طبقه نمونه ها بصورت تصادفی انتخاب شده است که در مجموع 179 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه استاندارد وزارت بهداشت بوده که با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج : در بررسی های بدست امده در مطالعه حاضر میانگین رضایت مندی کلی 24±70 درصد بوده است که در متغیر های سن،جنس، مدت زمان بستری،شغل و محل سکونت اختلاف معنا دار نبود(P-value>0/05) . در بررسی به عمل امده توسط ما بین میزان رضایت مندی و سطح تحصیلات ارتباط معنادار بود بدین صورت که با افزایش سطح تحصیلات میزان رضایتمندی کلی کاهش پیدا کرده است همچنین بین میزان رضایت مندی و تعداد دفعات مراجعه ارتباط معنادار بود (P-value<0/05) ، به این صورت بود که کمترین میزان رضایت در کسانی بود که برای اولین بار مراجعه کرده و بیشترین میزان رضایت در کسانی بود که برای دومین بار مراجعه کرده بودند.نتیجه گیری : میزان رضایت مندی در حد قابل قبول بود و جهت بالا بردن کیفیت ارائه خدمات در بخش های مختلف اعم از کادر پزشکی ، پرستاری ، پذیرش ، واحد تغذیه و سایر کادر ها ، لزوم تقویت بیشتر مهارت های آموزشی ، ارتباطی و مراقبتی جهت افزایش رضایت مندی بیماران توصیه می شود.کلید واژه : رضایت مندی ، مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس ، بیماران

Item Type: Thesis (Doctoral)
Thesis Type: Doctoral
Keywords: رضایت مندی ، مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس ، بیمارا
Supervisor:
Supervisor NameEmail
حسنی آزاد, مهدیUNSPECIFIED
Subjects: Hospitals and Other Health Facilities > WX 140-147 Facility Design and Construction. Equipment
Hospitals and Other Health Facilities > WX 150-190 Hospital Administration and Health Facility Administration
Hospitals and Other Health Facilities > WX 200-225 Clinical Departments and Units
Divisions: Research Vice-Chancellor Department > Clinical Research Development Center of Shahid Mohammadi Hospital
Depositing User: کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
URI: http://eprints.hums.ac.ir/id/eprint/6063

Actions (login required)

View Item View Item