Repository of Research and Investigative Information

Repository of Research and Investigative Information

Hormozgan University of Medical Sciences

Thesis #1735

[error in script] (2017) ارتباط انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دکترای حرفه ای علوم پزشکی هرمزگان در سال 1396. پایان نامه مقطع Doctoral.

[img]
Preview
Image
ghoreshi.jpg

Download (259kB) | Preview
[img]
Preview
Text
قرشی.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
قرشی.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

اهداف: انگیزش تحصیلی و فرسودگی تحصیلی از شاخص های موثر بر سلامت تحصیلی دانشجویان می باشد. هدف از پژوهش حاضر، تعیین ارتباط انگیزش تحصیلی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان مقطع دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1396 بود.که به روش توصیفی- تحلیلی، مقطعی طراحی و اجرا شد.روش ها: در این مطالعه تعداد 300 نفر از دانشجویان مقطع دکترای حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به صورت طبقه ای انتخاب و وارد مطالعه شدند. مبنای انتخاب طبقه، رشته دکترای حرفه ای علوم پزشکی بود. اطلاعات مورد نیاز از این مطالعه با استفاده از پرسشنامه انگیزش تحصیلی والراند و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی ماسلش نسخه دانشجویان و چک لیست اطلاعات دموگرافیک جمع آوری و با استفاده از شاخص های توصیفی گزارش شد. همچنین جهت تحلیل فرضیات مطالعه از ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این مطالعه نشان داد که بین فرسودگی تحصیلی و انگیزش تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد(p=0.154). جنسیت و انگیزش درونی از ابعاد انگیزش تحصیلی به طور معناداری می تواند تاثیر فرسودگی تحصیلی به انگیزش تحصیلی در دانشجویان را پیش بینی کرد(p=0.01)(p=0.05).

Item Type: Thesis (Doctoral)
Thesis Type: Doctoral
Keywords: انگیزش تحصیلی، فرسودگی تحصیلی، دانشجویان دکترای حرفه ای.
Supervisor:
Supervisor NameEmail
رضایی, پروینUNSPECIFIED
Subjects: internal medicine
Divisions: Education Vice-Chancellor Department > Faculty of Medicine > Departments of Clinical Sciences > Department of Internal
Depositing User: کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
URI: http://eprints.hums.ac.ir/id/eprint/1735

Actions (login required)

View Item View Item