Repository of Research and Investigative Information

Repository of Research and Investigative Information

Hormozgan University of Medical Sciences

Thesis #1353

[error in script] (2017) بررسی نحوه استدلال بالینی پزشکان با سطوح مختلف خبرگی. پایان نامه مقطع Doctoral.

[img] Image
bahri.jpg
Restricted to Repository staff only

Download (239kB)

Abstract

با توجه به اهمیت نقش استدلال بالینی در تشخیص و درمان بیماریها، بسیاری از محققین معتقد هستند که مهارت استدلال بالینی باید آموزش داده شده و آزمون شود. یکی از مهم ترین علل تمایل متولیان آموزش علوم پزشکی به ارزیابی مهارت استدلال بالینی، اعتقاد ایشان به اهمیت نقشی است که عدم برخورداری از این مهارت در بروز خطاهای این تحقیق با هدف تبیین نحوه ی استدلال بالینی پزشکان با سطوح مختلف خبرگی در مواجهه با آزمون های استدلال بالینی انجام شد. در تحقیق حاضر 45 نفر از دانشجویان پزشکی در سطوح مختلف خبرگی (15 دستیاربه عنوان خبره، 15 کارورز به عنوان سطح میانی و 15 کار آموزبه عنوان مبتدی) با آزمون های استدلال بالینی مواجه شدند و فرایند ذهنی ایشان در حین استدلال به کمک روش "تفکر با صدای بلند" استخراج، تحلیل و تبیین گردید. وجود تفاوت معنادار در نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که کیفیت پردازش اسکریپت گروه ها با افزایش سطح خبرگی،افزایش معناداری یافته است.

Item Type: Thesis (Doctoral)
Thesis Type: Doctoral
Keywords: اسکریپت،خبره
Supervisor:
Supervisor NameEmail
بوشهری, الهامUNSPECIFIED
Subjects: internal medicine
Divisions: Education Vice-Chancellor Department > Faculty of Medicine > Departments of Clinical Sciences > Department of Internal
Depositing User: کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
URI: http://eprints.hums.ac.ir/id/eprint/1353

Actions (login required)

View Item View Item